Paphiopedilum wardii var. alba

Niewielkich wręcz rozmiarów storczyk naziemny, rosnący w naturze w południowo - zachodnich Chinach i północnej Birmie, w głębokiej ściółce liściowej.

Według anglojęzycznych źródeł roślina jest chłodnolubna i nie wymaga słonecznego stanowiska.
Naturalnie, uwielbia mieć mokre stopy aż po kostki :)

Dziś prezentuję formę alba.
Kwitnienie nie jest moje, kupiłem roślinę z zaczątkiem pędu kwiatowego we wrześniu.
Kilka dni temu kwiat otworzył się.

Prezentuję go w tym momencie jako ciekawostkę, gdyż kwitnienie nie jest moje i nie mogę wiele o roślinie napisać.
Uważam jednakże, że każde kwiaty storczyków botanicznych i ich hybryd zasługują na to by je pokazać i zachęcić ludzi tkwiących po uszy w marketowych Phalaenopsis do poszukania czegoś, co naprawdę jest ciekawe i godne zachwytu.

Kwiat jest naprawdę niewielki, ale forma kolorystyczna rekompensuje jego rozmiary.
Na dodatkową uwagę zasługują marmurkowe liście, które u rodzaju Paphiopedilum stanowią ozdobę rośliny w momencie, kiedy akurat nie kwitnie.




Jeśli czujecie się na siłach, zachęcam do spróbowania swoich sił, podobno roślina nie jest trudna w uprawie, o czym i ja mam zamiar się przekonać przez najbliższe lata.

Ewentualnego powodzenia :)
















Komentarze